#featured-post a{color:#fff} #featured-post ul{list-style:none;padding:0} #featured-post ul li{padding:2px 0 0 2px;float:left;clear:none;width:183px} #featured-post .item-content{background:transparent} #featured-post .item-thumbnail{background:transparent} #featured-post .item-content img{width:183px;height:183px} #featured-post .item-title{line-height:1.3em;font-size:90%;min-height:50px;max-height:50px;;opacity:0.75;background:#000;margin:-63px 0 1px;padding:5px;color:#fff;overflow:hidden} #featured-post ul li:first-child{height:250px!important;width:250px!important;padding:2px 0 0!important} #featured-post ul li:first-child img{height:250px!important;width:250px!important} #featured-post ul li:first-child + li + li + li{width:368px!important;height:64px!important;overflow:hidden} #featured-post ul li:first-child + li + li + li img{width:368px!important;height:368px!important} #featured-post ul li:first-child + li + li + li div.item-title{margin:-373px 0 5px;padding-right:60px;min-height:56px;max-height:56px;opacity:0.90;background: #000 url('https://lh6.googleusercontent.com/-XE052qluJF4/T5WdnWYnAmI/AAAAAAAAJTg/yzMM76rYjkI/s48/Arrow%2520Right.png') 305px 7px no-repeat!important} #featured-post ul li:first-child + li + li + li div.item-title a{font-size:16px;line-height:1.2em}

Wednesday, April 29, 2009

.:: Sia - sia ::.

Hasil karya : kUfaZuke

Broooooommm!!…. Satu kereta Proton Iswara berwarna putih laju menyusuri Lebuhraya KL – Seremban pada satu petang yg terik. Muka Adam, seorang juruteknik sebuah syarikat kecil seakan kusut dan pilu. Beliau dalam perjalanan pulang dari kenduri perkahwinan abang sulungnya di Melaka ke rumahnya yang terletak di Bangi. Tiba-tiba alat komunikasi mobilnya berbunyi manandakan terdapat khidmat pesanan ringkas masuk.

Naper abang tak tepon ayang smlm? Ayang tertunggu2 tau

Mesej itu tak lain tak bukan daripada teman wanita beliau, Irene. Seorang gadis cantik yang beliau kenali sejak beliau mengambil Diploma di sebuah universiti tempatan. Hatinya seakan geram melihat mesej tersebut. Fikirannya memutarkan semua berita-berita buruk yang beliau terima mengenai teman wanitanya itu. “Ring!! Ring!!”… Kali ini alat komunikasinya berbunyi menandakan seseorang sedang menelefon beliau.

“Hello.. Abang, naper tak reply mesej ayang?”

Nak reply aper?? Abang malas…. Tak tau nak balas aper…

“Naper abang ckp camtu?!! Abang tak sayangkan ayang lagi
ker? Kalau tak.. cakap je la!! Ingat abang bagus sangat?!!”

“Tut Tut Tut…”, Irene meletak telefonnya membuatkan Adam semakin tertekan.

Ego kelakiannya disampah-sarapkan oleh teman wanita yang suatu ketika dahulu amat dimanjainya. Kereta Iswara putih itu dipecutnya lebih laju daripada had kelajuan yang ditetapkan. Hatinya perit. Manakan mungkin seorang yang berego tinggi seperti beliau dikalahkan oleh seorang gadis kecil molek yang berasal daripada Kedah ini. Beliau mengambil telefon bimbitnya dan mendail nombor Irene.

Hello… Naper ayang tiba-tiba letak tepon? Ayang ingat hati
ayang sorang je sakit?!!

Abes tu… naper abang tak call ayang semalam? Ayang tggu abg
macam org bodoh je!!

Wei sayang!! Abang dah call ayang tau… Apsal Hasan lak
angkat?!!

…….. “, Irene terperangkap.

Dia cakap kat abang… Ayang tgh beli popcorn maser tu… Abang
tanya korang kt maner… Dia jwb kat wayang..

Hasan kawan je la bang… Bukannyer aper pun…

Ah!! Berjaya abang nak percaya… ayang ingat abang xde kawan ker yg nampak ayang kt saner cmner?… Kalau ayang nak bukti, kawan abang siap hantar MMS kt abang gambar ayang ngan Hasan kt saner!!

…….

Ha!! Naper diam?? Naper tak bersuara?! Ohh… bukan main siap pegang tangan Hasan kat saner..
siap lentok2 kepala lagi…

…….

Ayang tau tak? Dalam byk2 perempuan yang abang kenal…
ayang la paling teruk!! Paling tak berterima kasih… Tak pandai nak menghargai
kesetiaan orang!! Bodoh!! Tolol!! Jalang!! Isk.. ayang la orang paling……..

“ Tut! Tut! Tut!”, sebelum sempat Adam menghabiskan sumpah seranah serta maki hamunnya pada gadis itu, talian terputus.

Kemungkinan Irene tidak lagi sanggup mendengar orang yg di’memperdua’kan ini mengeluarkan kata-kata kesat padanya. Hati Adam belum lagi puas tetapi sedikit lega daripada sebelum ini. Barangkali kerana sedikit amarahnya dipuaskan. Walaupun begitu, Adam tetap juga merasa kasihan pada gadis itu. Mungkin dalam hatinya masih ada rasa sayang pada Irene.

Adam meletak telefon bimbitnya di atas dashboard keretanya itu… Dia mula menaikkan kelajuan keretanya sedikit lagi dengan harapan tekanan di dalam benak otaknya akan lega. “Tiit!! Tiit!!”, telefon bimbitnya berbunyi menandakan telefonnya itu terdapat khidmat pesanan ringkas yang baru… sekali lagi. Telefon itu terjatuh ke bawah kerusi disebabkan oleh getaran yang dihasilkan oleh telefon itu apabila sesuatu mesej elektronik masuk.

Adam memandang telefon itu. Dalam hatinya berbisik kemungkinan teman wanitanya itu ingin memohon maaf padanya. Atas nama cinta, beliau tunduk untuk mengambil telefon itu. Sejurus dapat mencapai beliau dapati beliau betul-betul sudah hampir melanggar sebuah Daihatsu Charade berwarna merah yang memandu perlahan di laluan sebelah kiri lebuhraya itu. Beliau terus mengelak kereta beliau daripada melanggar kereta yang tidak berdosa itu dan terus merempuh penghadang jalan.

Nasib baik, beliau tidak melanggar Daihatsu merah itu. Akan tetapi, beliau tetap juga menerima sedikit malang kerana keretanya agak teruk kemek di bahagian pintu kiri akibat rempuhan tadi. Selepas selesai beliau memeriksa kerosakan keretanya, beliau melihat mesej yang masuk dalam telefon bimbitnya tadi….

“ Baki kredit anda tidak mencukupi untuk membuat panggilan.
Sila tambah nilai kredit anda di mana-mana cawangan atau wakil pengedar yang sah”

moral: Patuhilah had kelajuan di jalanraya. Ketepikan emosi semasa memandu. =)



8 comments:

mummy roshie said...

hahahaha...sms yg last tu yg buat mummy geram..!!

kUfaZuke said...

hahaha.. ye la kan.. asyik2 publish citer2 cinta and sedih jer.. sekali sekale nak gak publish citer komedi sket... thrill kan ending dier.... hahaha!

Cik Zetty said...

haish!!
sawan!!

pakcik, ader tag~
layan huh.

http://cikgabanpunyablog.blogspot.com/2009/04/taggggg.html

kUfaZuke said...

haha.. cik zetty suker erk.. baguih...

urmm.. sayer tiada tag... maleh nak layan ramai2 web community la...
ader myspace, friendster ngan facebook kire ok la kan? huhu~

adza said...

hahha~ adam ouh adam.. ;p

kUfaZuke said...

kesian adam... ouh ouh ouh... :)

Anonymous said...

sy suke karya awak..mohon izin publish kek forum sy ok..sy letak link awk skali..mmmuuahksss...

Kufazriesyah said...

thanx.. apa link blog awk ye?